Nuffnang Ads

14 February, 2014

Teater 'Awek Chuck Taylor'

Salam,

Teater ni gua tonton semalam bersama MK, Eni dan Dila. Supposedly gua pergi berdua je dengan MK as our ulangtahun ‘persahabatan’ gift beberapa hari lagi. Tapi Dila dan Eni pun nak mengikut, so mari angkut sekali. Tiket gua dapat bernasib baik masa gua browse sebulan yang lepas, dan zasss terus beli. Owh, semalam merupakan show yang pertama, and we were lucky being the first yang menonton teater tersebut.

Well.. Well.. Well.. What can I say? Gua kasi 3.5 stars. The performance was awesome. But not as what I expect it would be. Maksud gua, cerita macam tergantung. I personally read the novel. It was based on true story of the author, Nami Cob Nobbler. Pelakon-pelakon semua memang superb, memang diorang gambarkan seperti apa yang gua bayangkan dan baca. Mungkin penonton yang belum membaca novel itu akan fikir pengakhirannya Hafiz dan Mira berpisah tapi yang dah baca novel tahu yang diorang tak berpisah lagi. Ok, gua rasa yang dah menonton teater ni yang dah membaca ‘Awek Chuck Taylor’ tahu apa yang gua maksudkan.

Full version teater ni akan diadakan pada Mei 2014. If we were lucky enough to get the tickets again, yes we will definitely come to watch the full version plak. Teater ni merupakan teater pertama yang gua tonton. Walaupun zaman sekolah dulu gua agak aktif berlakon teater, masuk pertandingan sana sini, sampai sekolah gua mewakili Sarawak ke pertandingan teater di Shah Alam, tapi habis je pertandingan selalunya gua tak masuk dewan nak tengok sekolah lain belakon. Haha. Tak tau plak kenapa. Habis je part kitorang, selalunya, lepak belakang stage jer sambil peratikan sekolah lain bersiap, or else, gua pergi melawat-lawat kawasan. Masa nak umumkan  pemenang baru gua masuk dan tunggu. Ok, dah melalut. This is not about me. It supposed to be Awek Chuck taylor. Maaf.

Ini cilok dari Google.
Seriously, gua suka character Mira dalam teater ni. Memang watak dia bawak tu memang as I could imagine Mira could be. Macam apa yang gua baca dalam novel Awek Chuck Taylor. Owh, masing-masing punya citarasa kan. She’s my favourite after all.
So untuk korang yang belum or berminat nak membaca novel ni, boleh beli dengan Lejen Press. Moh gua share details di bawah:


Gua dah lama gak jadi silent reader untuk blog Nami. Lama tak lama sangat la. Tapi before novel Awek Chuck Taylor terbit jadi buku. So, kira consider as newbie lah. Untuk korang yang nak baca gak penulisan Nami, meh gua share tumblr Nami.


Gua follow penulisan Nami semasa zaman dia menulis di http://tehtarikgelasbesar.blogspot.com/ tapi sekarang dah tutup, untuk invited reader sahaja.

Untuk Nami,
Jangan berhenti menulis.

Sekian.

Gua,
Zana


No comments:

Post a Comment