Nuffnang Ads

10 February, 2014

Oli Olivia

Salam,

Gua dah bermastautin di Wangsa Maju dah masuk bulan keempat dah. Rumah ni pun gua dapat melalui Mudah. Satu rumah duduk berdua je. Gua sewa bilik je pun and the house pun memang  selesa untuk dua orang. Privacy, cozy, and comfy. Hahaha. Housemate gua ni ada bela kucing bernama Olivia a.k.a Oli. Memang payah okay nak merapatkan diri dengan si Oli ni. Garangnya ya hampunnn. Lu pegang je, dia bolos tapi at the same time masa gua mula-mula duduk di rumah tu, dia lah yang paling sibuk. Kejap-kejap jenguk bilik gua. Bila dipegang, tak nak pulak. So, gua biarkan je sampailah dia dah mula bermesra dan menjadi roommate gua. Dah tak lari bila dipegang dan duduk diam bila dipeluk. Dalam masa dua minggu jugaklah dia membiasakan diri dengan gua.

Sepanjang gua duduk di WM ni, housemate gua pernah lah jugak takda di rumah for few days, balik kampunglah, join Penang bridge marathon lah, sometimes tidur rumah kawan, etc. Tinggallah gua berdua dengan Oli. Menjaga makan minum Oli. Pfffftttt!!! Untunglahhh si Oli ni sebab kalau gua keluar, gua mesti akan memikirkan dia sebab takut dia lapar ke apa ke walaupun sebelum keluar dah sediakan makanan siap-siap. Baliklah gua awal ke rumah, tapi dia okay je. Fine Oli!! Sebab gua memang pencinta kucing dari dulu lagi. Sebab tu terlebih concern pasal si Oli ni. Hihihi.

Nah, gua kasi gambar si Oli buat tatapan.

Masa ni cuak-cuak lagi dengan gua tapi still mau lepak bilik gua.

Menjenguk dari tirai kamar gua. 

Kakak kawasan.

Berlagak comel tapi dia tengah on heat ni. Hikhikhik. Kesian.

Mentarzankan diri. 

Bila tido, kesian plak nak marah-marah.

Wassup?

Kena marah sebab suka cakar karpet.

Busy body. Gua buat kerja tiba-tiba muka dia muncul. Haha. Jadi peneman selalunya.
Nak dijadikan cerita, dua minggu lepas, gua berholiday ke Padang Indonesia dan terus balik ke kampung di Kuching. Kiranya gua takda dalam seminggu lebih jugaklah. Masa gua balik tu,, Lynn (housemate gua) yang pickup gua di airport. Terus gua bertanyakan Oli. So, Lynn pun ceritalah si Oli dah tak nak makan since 4 hari lepas, minum pun tak nak, wet food pun tak sentuh, duduk je la dalam pasir najis dia tu. Macam meneran nak berak tapi lu makan apa Oli??? Takda benda nak proses okay. Siap Lynn dah bawak ke vet, bagi injection, ubat semua pun dia still tak nak makan. Doc pun dah kata dia takda apa-apa. Tiap-tiap malam si Oli tidur dalam bilik gua. Hmm, risau gua dengar cerita si Lynn. Sampai di rumah, gua simpan barang-barang and terus jenguk Oli di belakang. Masa tu dia duduk dalam pasir najis dia. Hehehe. Gua pergi kat dia baru dia perasan, mata membulat dan terus pergi kat gua sambil mengiau-ngiau dan menggesel badan dia kat gua. Haha. Gua rasa kalau dia boleh bercakap, confirm dah banyak tanya gua pergi mana. Faham pulak gua bahasa kucing ni. Gua belai je lah dia layan-layan kejap. Si Lynn plak pergi belakang terus tak puas hati, sebab dengan Lynn dia tak mau plak gesel-gesel. Suara pun susah nak keluar. Hahaha. Magicnya, 15 minutes after, dia pergi dekat Lynn dan mengiau-ngiau. Si Lynn bagi makanan, Oli makan dengan lahap gua cakap lu. Beriya-iya makan tu. Rupanya, rindu kat gua. Alahai Oli, whylah so comel berperangai macam tu? Korang jangan tak tau, binatang pun ada perasaan okay. And until now, selera makan dia okay, Alhamdulillah. And rasa serba salah plak gua ni. Dibuatnya nanti gua nak away lama-lama cemana dengan Oli? Kesian Oli. Hmm.. :(

Pencinta Jejaka Kucing,

Zana

No comments:

Post a Comment