Nuffnang Ads

04 March, 2014

MK is 31. 03/03/1983 – Part 2

Salam,
 
Amboi… siap part 2 bagai. Kemainnn. Hehehehehe… tak payah nak cebik-cebik bibir sangat. Menyampah lettew. Gua tak kisah. Korang cebik-cebik pun gua tak nampak. Tak suka, sila klik pangkah. Hehe..
Kisah yang semalam tu kan, gua dah bagitau MK siap-siap yang gua nak jumpa dia untuk spend sikit masa malam birthday MK tu sama-sama la kiranya. Dah minta maaf bagai ni sebab cakap tak dapat nak bagi apa-apa. MK yang selalunya tak mintak apa-apa pun dari gua tetap being cool dan tak kisah pun (dalam hati siapa tahu). Huehuehue.

And knowing MK for more than a year now, MK dulu orang susah dan MK pernah bagitau yang dia tak pernah celebrate birthday and tak pernah dapat kek sendiri. Alahai, sedih sangat tu. Memandangkan gua prihatin, gua pun nak lah juga happykan kesayangan gua ni walaupun tak seberapa.

Jumaat lepas gua dah survey kek kat Bisou KLCC. Ada lah the whole cake tu harga memang reasonable la, and gua dah target nak belikan kek Red Velvet untuk MK. Being me yang degil nak mampus ni, gua tak nak booking dulu sebab gua tak confirm nak buat hari apa birthday tu and last minute gua baru decided nak celebrate on the same day. Apalah maknanya nak belated belated while boleh celebrate on the same day kan. So gigih gua keluar dari opis around 3PM lari kejap kat Bisou nak belikan and guess what? Sold out okay. Adoiii, bukan rezeki MK lah kek tu. Gua dah kecewa sebab gua memang peminat nombor 1 Bisou and gua nak jugak kasi kek favourite gua kat dia since si MK ni jenis tak kisah. Owh, and since dia tak pernah makan Red Velvet. Kihkihkih. Kesian… end up, gua belikan cupcake Blue Velvet untuk diri sendiri je. Hahaha

Ok, since gua pun dah memang niat nak juga belikan kek untuk MK, Cake Sense will be my second choice. Sempat jer gua menyinggah masa on the way nak balik. Haha. Walaupun a bit kecewa sebab tak dapat nak belikan Bisou tapi not bad gak kek kat Cake Sense. Kalau tak silap, gua pilih Red Berry. Sebab bosan rasa-rasa common kek ni. Ada vanilla, chocs, mocha, etc. tapi since Red Berry ni nampak menarik di mata gua, so bungkus satu and menggigih bersesak dalam LRT sambil mempertahankan kotak kek gua. hahaha. Dibuatnya terbalik, nangis. T___T Nasib baik selamat.

Gua pulang ke rumah, rest jap and hampir pukul 9 baru gerak pick up MK dari tempat kerja. Haruslah gua menyorok kotak kek bawah bantal yang memang ada dalam kereta. Memang MK tak perasan. Kononnya nak pergi makan dulu tapi MK dah sakit perut. Singgahlah rumah MK kejap, kasi dia masuk toilet and gua tunggu dalam kereta. Gua yang takda plan apa-apa, nampaklah mak si MK masih bangun, and ‘kaaaccchinnngggg!!!!’. Kan best kalau celebrate sekali dengan mak MK kan? Terus gua keluar jumpa mak dia and cerita plan. Mak MK sporting, so ok kan saja lah plan gua. gua siap-siapkan kek kat dapur, pasang lilin and dengar suara MK tengah bersembang dengan mak dia. Gua keluar dari dapur bawak kek, mak MK yang cakap ‘SURPRISE’. Hahaha. Tersengih-sengih MK dapat kek. Hoi, sukanyaaaa.

Cantik kan kotak dia? ahahaha. Kotak pun gua kagum okay.
Red Berry nama diberi. Sedap. Tak muak sebab tak banyak icing.


Birthday 'boy' yang happy.


Siap tahap cair dah lilin lama sangat sebab sibuk nak amek gambar. Hahahaha.
At least gua dah make someone happy, so gua happy. Semoga panjang umur dan dimurahkan rezeki MK. Love you to the moon and back. Auwww. Tata.

Love,
Zana

No comments:

Post a Comment