Nuffnang Ads

13 March, 2014

Mr. Panthro

Salam,

Haaa, sapa pulak Mr. Panthro ni??? Jeng... Jeng... Jeng... A fren of mine si Boyd a.k.a Boy mintak tolong jagakan his little (not so little actually) cat named Panthro. He will be away for a week, risaulah tu takda sapa nak tengokkan Panthro and semua kawan-kawan dia yang lain busy and ada hal lain during weekend. Gua pun since this weekend takdalah pegi mana selain Sabtu jumpa MK, ahad gua free dah. Somehow, me and Lynn pun about to adopt a new cat end of this month so we thought this will be a good practice la kononnya for Oli. Hihihi. Padahal gua dah geram sangat dah dekat si Panthro ni. Boyd tunjuk gambar pun gua dah, OMG Comel Besar Gedabakkkk si Panthro ni, and terus bagi persetujuan nak jaga for 1 week.

Owh, Panthro dihantar ke rumah gua semalam. Since si Boyd tak sempat nak beli pasir and makanan, he gave me RM100 to buy the food (Panthro only makan Tuscan, damn mahal selera ko nak) and pasir yang jenis abu kayu tu. Eh, cat lover surely know la jenis pasir (bukan pasir…hahahaha!) macam abu kayu tu.

Yang kelakarnya si Panthro by the time nampak Oli terus nak kawan, suara manja but si Oli ni plak terus marah. Memanjang je suara garang keluar. Hahaha. Kelakar kot, jual mahal kaw kaw punya. Owh, by the way, Panthro ni jantan and Oli betina. Panthro suara kemain manja panggil Oli pun Oli tak nak kawan. Rasanya for few days kot nak sesuaikan Oli dengan kawan baru. Nanti-nanti okaylah tu. I hope so.

Haihhh, Panthro manja kemain kot dengan semua orang. Kalau lepak kat lantai, kemain melunjur kaki depan and belakang. Haihhh…. Layanla gambar Panthro buat tatapan…

Letak dalam cage masa gua dan Lynn pergi kerja. Kang Oli buat serangan, haihh jenuh menjawab dengan Papa Panthro kang.

Suka buat gua cemas, nganga lama-lama macam tu. Tak tau motif dia ni.

Mengenang nasib terkurung. 

Pagi tadi punya. Ketiduran di bilik gua.

Masa mula-mula sampai, kemain muka cuak tapi lama-lama dah okay.

Bosar wohhh.
Gambar tak tersusun, biarlah. hahaha. Dasar Pemalas sangat ni. Kikikiki... K bye!

Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment