Nuffnang Ads

05 March, 2014

Cerita bersambung-sambung

Salam,

Sabtu lepas macam biasa keluar dating dengan kekasih hati *muntah hijau*. Ke mana? Pusing-pusing cari kedai makan nak lunch, singgah workshop jap nak check balik brake kereta gua tu, and jom ke Genting since jerebu dan panas gila duduk KL. Owhhh, nyaman sungguh kedinginan cuaca di sana. Kalau memanjang sejuk camtu, alangkah seronoknya bumi Malaysia ni. Hahaha. Dunia nak kiamat agaknya kalau tiba-tiba dingin macam tu.

Ok, sampai Genting pun dah hampir pukul 3 petang. Sampai-sampai je si MK dah nak power nap. Stop kat public place dekat-dekat Batu Berayun tu, si MK dah tido. Gua pun melepak dengar lagu. Kasi chance MK rest jap sebab malam sebelum tu tak cukup tidur katanya. Malas nak bergaduh so layankan sahaja. 45 minit je dia tidur. Bangun je terus ke parking First World dan jalan-jalan indoor First World sambil melayan show magic Fantastica 2. Kagum kejap. Then sambung jalan lagi, window shopping. Pusing dua tiga kali gua dah lapar balik. Hahaha. Orang gemuk memang selalu lapar.

Berjalan ke Oldtown dan gua ni kan dah nak masuk 2 bulan tak makan nasi lemak, terus order nasi lemak. Heuheuheu. Sedap sangat dapat nasi lemak panas masa sejuk-sejuk. Sambung jalan balik dalam indoor and pukul 7 dah nak gerak balik. Apakah rasa macam lama tapi rupanya kejap je? Hahaha. Adakah sebab berjalan? Terus balik jer. Hantar MK ke Ampang, sebelum pukul 9pm gua dah sampai rumah.

Fuhhh! Memang nasib gua sampai awal sebab malam tu dah nak start catuan air okay and kawasan gua adalah tersenarai. Gua tadah air dalam apa-apa bekas yang ada. terus mandi puas-puas malam tu. Jam 11 dah tutup air okay. Kekejaman apakah??? Memang nasib baik balik awal and sempat simpan beberapa bekas. Cukuplah buat pakai apa yang perlu. Tapi by the time isnin petang dah kering. And dengar khabar air cuma akan dibuka jam 4pm Selasa. Again, kekejaman otak Israel sangat macam ni. Cakap tak serupa bikin. Bosan. So, larilah ke Gombak ke rumah abang gua. nasib baik sana ada air. Puas gua dapat mandi kalau tak badan rasa lemau je sebab mandi tak cukup air. Faham tak? Ok, abaikan.

Dengan jerebu dan cuaca tak menentu sekarang. Gua takut gak. Lain sangat rasa cuaca sekarang. Penas melampau, hujan pun kadang-kadang. Memang terasa sangat sekarang ni kemarau.

View dari 42nd floor. Jerebu tebal gila.
View dari 81st floor. Lebat menggila hujan sampai apa pun tak nampak. 
Eh, dah lah. Tiba-tiba ada kerja. Later sambung.

Love,

Zana

No comments:

Post a Comment