Nuffnang Ads

28 December, 2012

Pengejar Helang – Part 3 (final)

Salam,

Setelah sekian lama gua menunda part paling last untuk trip gua ke Langkawi, kini tiba masanya untuk gua bercerita mengenainya. Part 1 dan Part 2 silalah klik link yer untuk tahu lebih lanjut yaw. Tapi gua rasa, let the pictures do the talking. Kehkehkeh.. sekali-sekala feel speaking London, apa salahnya kan? Jom layan gambar-gambar tak seberapa dari kamera kecil gua.

Dinner kami pada malam terakhir di Langkawi. Lokasi: berdekatan Helang besar tu.
Nama kedai: Lupa. Hehehe. Recommended: Caramel pudding terbaek I can say.


Pada hari ke tiga yakni hari terakhir kami berada di Langkawi, seawal jam 7.30 pagi kami sudah keluar dari hotel dan menuju ke Taman Lagenda yang gua baca dari internet merupakan salah satu tempat wajib pergi sebab dia mempunya monument tempat-tempat yang patut kita lawati di Langkawi. Pandangan gua? mengecewakan, sebab kawasannya seperti tidak terjaga dan sunyi sepi je taman tu. Tapi, kami tetap tidak gagal untuk mengambil gambar. Yeargh, walaupun panas menggigit-gigit kulit, gua akan pastikan kenangan gua di Langkawi di antara kenangan manis dalam hidup gua.

 Cuba baca kalau terror.

Cuba teka mana satu gua? :p

Antara yang terdapat di Taman Lagenda. Lokasi: berdekatan Helang besar. Jeti Kuah.
Underwater world. Gua tak masuk sebab ada beberapa blog menyatakan not recommended. Terpulang pada pilihan anda. :)

Kalau nak shopping, gua recommend lu membeli-belah coklat dan pinggan-mangkuk di Langkawi ni. Memang murah tahap gaban wa cakap lu. Gua punya itu nafsu mau membeli-belah pinggan mangkuk di Idaman Suri sudah membuak-buak tapi apakan daya, gua fikir-fikirkan balik, rumah pun gua sewa, gua bukan jenis masak, so gua batalkan saja niat dan nafsu yang dihasut syaiton masa tu. Tapi, bab coklat gua tak dapat nak menahan. Gua sambar jer apa yang gua nampak depan mata gua. hehehe… I’m a chocs lover I tell you.

Tempat si Odiq sibuk shopping membeli-belah baju cotton kaler putih. Naissss… terdapat gak penjualan souvenir dalam ni.

Urghhh.. korang sure dah tau tempat ni kan? Yesss…inilah tempatnya gua habis duit untuk coklat yang sedap dan serius murah. Daim, Ferrero rocher, hershey’s, Cadbury, kinder bueno…ouh, u name it!! Chocs heaven I can say. Murahh wohh..
Hahaha…motif botol gamat besar? Untuk gua pedajal Odiq dan Eni amek gambar sini dan upload dalam facebook. Kehkehkeh… tapi, maaf. Tiada gambar untuk gua upload di sini kecuali ini botol! Yeargh!~
Kalau tak silap ini di kawasan Pantai Cenang. Correct me if I’m wrong.

Can you see the red box? Haha.. Time to go home!~ Bye Langkawi. Till we meet again someday.

So, berakhirlah cerita trip gua ke Langkawi. Gua memang enjoy dengan percutian gua ke Langkawi walaupun hanya dalam Malaysia dan budget ciput punya percutian, tapi yang penting gua dan kawan-kawan seronok spent our time together sebab serius lama tak pergi bercuti bersama mereka-mereka ini. Apa-apa pun, entri ini agak basi, tapi kurang-kurangnya gua usaha gak nak habiskan ye dok? Hehehe… Chow

Pengejar helang,
Zana

No comments:

Post a Comment