Nuffnang Ads

28 December, 2012

Bachelorette Partayyy for Zaza

Salam,

Another basi entri. While I was browsing through my drafts just now, and was thinking to publish this entri sebab gua pernah janji nak cerita pasal parti bujang si Zaza ni dalam entri yang lepas-lepas. Gua cuba menjadi seorang yang mengotakan janji sekarang. Okay, cut the crap and gua akan share beberapa gambar untuk tempat bachelorette party yang pretty awesome!

Party ni hanya dihadiri gua, Zaza dan kawan Zaza, Bella. Gua kenal Bella melalui Zaza dan pernah hang out dengan this hyperactive chic few times gak la before the party. Setelah berbulan-bulan membuat perancangan, dan setelah ditolak ditambah didarab dan bahagi, maka kami decide nak berbachelorette on 7th July 2012. Tempat? Haha… seriusss memang terrrrlalu banyak tempat yang sudah dibawa ke meja perbincangan, and finally kitorang buat decision, Damas Suites & Residence will be the keramat place. Yeargh!~ Banyak cabaran dan pancaroba untuk menjayakan majlis neh, dan serba sedikit gua pernah ceritakan di entri-entri yang lepas, but this is supposed to be the happy entri, so tak mau ler ada kecacatan, as di sebalik semua cabaran dan ujian yang melanda, we did enjoy ourselves and had fun.



Owh, don’t get us wrong! Tiada male stripper yang terlibat di dalam pembikinan parti bujang ini. Kehkehkeh. It was more on menghabiskan masa dengan si B2B (bride-to-be) masa tu, Zaza. Gua di antara yang mula-mula sekali sampai kat Damas ni, so gua check in dulu dan tangkap few pics sebelum sepah-sepahan. Hehehe.







Bila Zaza dan Bella sampai, lepak sekejap, we decided nak masak jer untuk meal petang. Dah alang-alang ada dapur untuk memasak. Plaza Damas is just 2 minutes’ walk from the place. Beli lebih kurang jer bahan-bahan sebab bukan nak masak beriya pun. Telur, sosej, sotong, spaghetti, sos cili, roti adalah di antara bahan-bahan utama untuk sesi masak-memasak yang tak seberapa. Dan hasilnya…



Okay, ada kejadian sebelum sesi masak-memasak ni. Masa gua check in, gua ada beli cake for this party dan mintak pihak hotel hantarkan ke bilik jam 5 petang. Konon-konon surpriselah untuk si B2B. punyalah gua desak Zaza dan Bella cepat-cepat habiskan shopping barang dapur sebab nak kejar masa. Elok pulak si Bella nak melengkapkan party ni dengan membuat crown dan belt yang besarnya ala-ala WWA punya belt untuk si Zaza. Gua plak tak sempat nak call reception kang kantoi plak. Ok, surprise agak tidak menjadi, sebab masa pihak hotel ketuk pintu pun, si Zaza tengah berbaring-baring dan gua yang kena bukak pintu dan tiupkan lilin. Masa ni Zaza ingat kek tu adalah complimentary dengan stay kat Damas ni, so dia tak bangun pun nak tengok. Cis sangat. Dan Bella pulak tak sampai-sampai lagi sebab sibuk membuat art dia dengan memotong kertas manila dan menghias crown dan beltnya kat kereta. Bila Bella called, gua turun dan lepak kejap dengan Bella dan cerita ketidaksurprisean yang berlaku. Haha.  BUT, TAPI, BUT lagi, Zaza yang sedar kawan-kawannya ini yang bersusah-payah buat surprise, betul-betul surprise dengan kitorang. Kehkehkeh. Gua ajak si Bella keluar bilik, bawak kek dan ketuk semula pintu sebab nak dia tau apa sebenarnya niat yang kitorang nak buat. Pastu duk sebut surprise sampai berapa puluh kali daaa… It was FUN for us. Mungkin tidak bagi anda. Hehehe..



Selesai makan, sesi make up plak sebab malam tu kononnya nak lepak di Laundry bar di The Curve. Si B2B yang bersusah-payah memekapkan kami yang tidak mempunyai tangan berseni untuk mekap diri-sendiri. Hehehe. Walaupun melepak di Laundry bar malam tu agak membosankan, konon-konon nak pulang ke hotel, nampak trampoline di Cineleisure, Zaza dan Bella dah mula melompat dengan gaya bebas. Gua? Duduk tepi jerrr sebab gua takut. Haha.. kang patah plak menatang tu gua naik, tak ke naya? Kehkehkeh.. Betapa gua psiko di saat itu. Balik ke hotel pun dah jam 2 pagi, memasing lapar dan gua masak telur hancur campur sosej dan sos. Licinnn… Then, konon-konon nak stay up main cho tai ti… harapannn sangat. Masing-masing dah kedengkuran. Bangun pagi, breakfast Zaza sediakan, menu telur hancur campur sosej dan sos yang sama sebab nak habiskan semua stok which is memang habis semuanya. Tiada pembaziran makan di luar yer, so kitorang memang berjimat sangat, di samping masing-masing keseronokan.

Owh, itulah cerita bachelorette partayyy untuk si Zaza. Hehe. Serius lama gila baru nak up entri ni. Gilo apo? Tak kisahh janji gua kotakan janji.

The Bridesmaid,
Zana

No comments:

Post a Comment