Nuffnang Ads

31 December, 2012

Goodbye 2012, welcome 2013

Salam,

Sedar tak sedar kita dah sampai ke penghujung 2012. Cepat je masa berlalu gua rasakan. Dan sudah di ambang 2013 yang mana kita sendiri tidak mengetahui apa yang bakal berlaku di masa akan datang. Banyak perkara yang berlaku pada gua pada tahun 2012, serba-sedikit ada gua kongsikan dengan korang. Yer laa, gua kan pernah cakap, there are certain things that I like to keep it to myself, as some things are better remain unknown. Gilo apo semua lu nak gua kongsikan? Haha… tapi manalah tau kot-kot tahun 2013 ni akan mengubah segalanya kan?

So, apa azam korang pada 2013 ni? Chup! 2012 punya azam dah tertunai ke belum? Kehkehkeh… azam gua 2012 ada di antaranya sudah terlaksana. Travel almost every month, semuanya bajet ciput-ciput jer. Tapi, gua managed to travel gak tau and yang penting, gua had fun!! Selain tu, azam gua nak tukar keja baru, Alhamdulillah, terlaksana dan gua suka apa yang gua buat sekarang. Bukan bermakna gua tak suka apa yang gua buat sebelum ni, tapi kali ni lebih mencabar diri sendiri, dan I’m loving it! Terima kasih atas peluang ini. Ececeh!~

Azam 2013 untuk seorang yang bernama Zana, di antaranya, NAK KURUS… hahaha… gile setiap tahun azam yang sama tapi tak tercapai, apo cito??? Takpa, gua carry forward ke tahun 2013 ni. Pastu, nak jadi MUSLIMAH yang sentiasa ingat kepada Pencipta, dan mendekatkan diri dengan agama. Ya, gua bukan hambaNya yang baik. Gua nak perbaiki diri ke arah kebaikan baik di dunia mahupun di akhirat. Lagi, gua nak menjadi ANAK YANG BAIK dan berbakti kepada mak dan bapak gua (especially) dan family gua. Gua akan cuba buat yang terbaik untuk mereka. Pastu, gua nak mula MENYIMPAN DUIT. Ini memang tahap gaban tak pernah berjaya nak menyimpan. So, gua nak mulakan tahun depan ni la kiranya. Ye ke? Eh eh… ye laaa… jangan pandang gua sebelah mata hokay. Ada banyak lagi azam dalam list gua sebenarnya, so gua nak simpan untuk diri gua sendiri jer laa. Tak semua gua nak kongsikan di sini, ye dok?

So 2012 - a great year. Banyak mengajar gua erti kehidupan, persahabatan dan kekeluargaan. Sukar untuk digambarkan. Terima kasih ya Allah, Alhamdulillah atas segala anugerah dan rezekiMu. Syukur sangat-sangat masih lagi diberi peluang untuk bernafas di atas muka bumi Allah.

And 2013 – please be good to me ya?

Goodbye 2012, welcome 2013~

Hugs & Kisses,
Zana

No comments:

Post a Comment