Nuffnang Ads

25 August, 2012

Paul Robinson

Salam,

Kat sekolah gua tu, ada sorang mamat ni memang kacaklah pada pandangan mata kami. Mamat tingkatan 2. Terkenal satu sekolah dengan kenakalannya, juga kekacakannya (ehem). Siapa tak kenal Paul Robinson kelas 2B di SMK Batu Kawa tahun 1997? See? Until now, gua ingat.

Gua tau,bukan gua dan Zaza je mengagumi kekacakan mamat ni dalam kelas gua. Gua perasan, setiap kali mamat ni lalu kelas gua, mata-mata gadis dalam kelas akan automatik toleh keluar kelas sampai mamat tu tak nampak dah. Haha. Ya, gua nampak semua tu berlaku sebab gua punya tempat duduk letaknya di belakang sekali, sebelah pintu. Oh, gua juga mengaku. Kalau mamat tu lalu, mata gua dan Zaza juga akan menoleh automatik ke luar. Ekeke. Gataii..

Kitorang memang tak pernah bertegur dengan si Paul ni. So, one fine day, Zaza switch tempat dengan member gua si Rojai. Rojai ni duk sebelah gua. Ni tukar suka sama suka la kiranya. Duk sebelah gua dan bersembang bisik-bisik masa cikgu mengajar.Paul lalu. Gulp! Dia berhenti betul-betul di pintu belakang dan seolah menghendap. Gua dan Zaza menoleh. Perasaan gua? Haha. Berdebar siot! Paul pandang kitorang. Senyum. Cair.

Paul: Weh korang. Escape jom!
Gua: Eish, Escape ke mana?
Paul: Boringlah selalu escape sorang-sorang. Jom lah!
Zaza: Nak ke? (pandang gua)

Ini adalah peluang untuk bersama Paul. Peluang yang harus di grab! Peluang yang tak mungkin akan datang lagi. Peluang sekali seumur hidup. Gua pandang Zaza.

Gua: ko nak tak? (tanya balik)
Zaza: Tak tau lah. Ko nak tak?
Gua: errr.... (pandang Paul) ko nak gi mana je?
Paul: Lepak padang. Dah nak tengah hari ni. Cikgu-cikgu pun tak sanggup panas-panas. Alahh, kita escape tempat  redup-redup la kat situ. Jom lah. Nanti cikgu nampak aku sini.
Gua: Za, ko nak tak?
Zaza: Aku follow ko. Ko pegi, aku pegi.

Gua buntu. Keputusan besar kena buat ni. Ini melibatkan Paul. Melibatkan hidup dan mati. Melibatkan masa depan. Gua tau kalau gua dan Zaza keluar, cikgu tak perasan. Gua tengok Zaza dan Paul silih berganti. Masing-masing menunggu jawapan dari mulut gua.

Gua: takutlah. Lain kali erk.

Paul menggelengkan kepala dan berlalu pergi. Zaza kecewa. Gua lagi kecewa. 

To be continue...


Zana

No comments:

Post a Comment