Nuffnang Ads

24 August, 2012

How I Met My Bestfriend?

Salam,
So readers, dalam beberapa hari ni (insyaAllah gua update hari-hari) gua cuma akan banyak bercerita pasal gua dan bestfriend gua, Zaza. Sebabnya? Alaa, gua kan kata dia nak kawen. So, haruslah gua bercerita kenangan-kenangan bersama dia. Tak semua gua akan cerita. Tapi, ada certain benda yang gua rasa di antara kenangan manis. Ok, sungguh lesbian bunyinya. Tak mampu membeli hadiah yang mahal-mahal untuk dia, tapi gua akan bercerita zaman muda-mudi kami bersama.
Nak cerita dari mula sekali gua kenal dengan minah ni. Gua kenal masa form 1, awal tahun 1997. So, korang kiralah sendiri umur gua sekarang berapa (huahuahua). Biasalah kan, budak-budak lagi zaman tu (baru nak ‘up’ kata orang). Gua masa tu dah ada la kawan-kawan yang gua kenal duk sama kelas dengan gua, kelas 1A. Konon dah bergeng lah. Padahal, takdalah geng sangat dengan diorang tu. Tapi bolehlah sebab gua ada ramai gak kenalan dalam kelas yang sama.
Berbeza pulak dengan si Zaza ni haa. Kawan-kawan dia dari sekolah rendah semua masuk kelas lain. Dah lah tak kenal orang-orang dalam kelas tu. Yang gua peratikan, dia duk sembang dengan budak sebelah dia, yang dia buat muka macam terpaksa sebab no choice. Haha. Betol tak babe? Yang kelakarnya, budak-budak form 1 kan biasanya dah perasan diri sendiri di zaman remaja. Haruslah penampilan semua ala-ala remaja. Nak dijadikan cerita, si Zaza ni masa tu pergi sekolah pakai beg jenis “Easy Bag”. Alah, korang yang sezaman dengan gua, mesti tau “Easy Bag” tu apa. Jenis yang boleh bawak belakang dan boleh tarik (Cool wohh). Then, adalah sorang budak kelas gua ni gi buli dia. Amek beg dia dan tarik pusing satu kelas sambil nyanyi-nyanyi lagu tema “Easy Bag”:
“Easy bag, easy bag, this is our bag… I love easy bag.”
Memang macam haram budak tu. Melawak-lawakkan beg orang. Konon dia dah abis cool ada beg lain and Zaza ni muka bengang tapi dah tak boleh buat apa. Ye lah, takda geng lagi takkan nak berlagak samseng. Esoknya, terus tukar beg makcik ni. Pakai beg lama. Dan sejak tu, gua tak nampak dah Easy Bag tu. Ko jual ka? :p
So, dalam hari pertama tu, kitorang ada kelas Pendidikan Islam, which budak-budak islam semuanya kena combine dengan kelas sebelah, 1B. Then, non-muslim kelas sebelah kena combine dengan non-muslim kelas gua. So, masa pertukaran kelas tu, gua nampak dia sorang-sorang lagi. Terus gua tegur:
Gua: Weh, nama ko sapa?
Zaza: Zaza. Ko?
Gua:  Zana. Ko dulu sekolah mana?
Dan dari situlah kesinambungan persahabatan kitorang yang gua sendiri tak menjangkakan until now. Dari saat itu, kalau subjek Pendidikan Islam, Zaza ni akan duduk sebelah gua. Buat aktiviti gossip makcik-makcik berdua. Usha dan memain mata dengan jejaka sama-sama. Pergi rehat sama-sama. Pendek kata, semua aktiviti kitorang banyak lakukan berdua. Sampai ramai lah budak-budak kelas kitorang yang menyampah kat gua dan Zaza ni sebabnya.. err.. gua pun tak pasti. Kenapa erk?
To be continue…
Zana

No comments:

Post a Comment