Nuffnang Ads

17 August, 2012

Auwww, gua panas! Entah apa spesis laki macam ni.

Salam,
Waahh.. dua kali gua update arini. Satu kejayaan untuk diri sendiri. Ok, short entry. Quick one. Shoot!
Baca dialog di bawah:-
Boss: So, tomorrow..Razi you come at 3.00pm, can?
Razi: lewat sikit la boss, 3.30pm lah.
Boss: So, oklah..3.30 haa…
Gua: Razi, lu masuk kol 4 la alang-alang.
Razi: Tak bolehlah Zana. Lewat sangat tu.
Gua: Apa beza? Setengah jam je kot.
Razi: Taknaklah. Boss, I masuk kol 3.00pm esok.
Gua: Hish, buruk perangai ko neh. Dan-dan tukar time.
Owh, and seriously gua sangat annoying dengan mamat ni. Bikin panas hati gua jer. Gua sangat tak faham dengan mamat ni. Apa masalah dia sebenarnya? Satu perangai tak nak mengalah dengan perempuan. Padahal gua sebenarnya tak kisah pun balik lambat kan. Tapi, cara penolakan dia tu dan cara menyelamatkan diri dia dari balik lambat, so dia rela nak masuk awal. Auwww, gua panas! Entah apa spesis laki macam ni.
And yea, gua ingat dulu. Masa gua takda kereta nak pergi kerja. Alaa, masa Bumbee gua masuk workshop tu. So, ada satu hari ni gua pergi kerja dengan si Razi ni. Entah apa angin baik dia tiba-tiba dia offer diri. So, gua okaykan saja la. Sebab masa tu kebetulan syif kerja sama. Then, masa balik boleh pulak dia cakap tak boleh nak hantar balik sebab nak ke Shah Alam padahal kalau nak ke Shah Alam tu dia akan lalu kawasan rumah gua gak. Kalau betul-betul gentleman, dia boleh hantar je gua balik kan. Gua tau gua tak cantik tapi tak payah la buat gua macam tu. Gua ada hati dan perasaan gak. Huh! Woi, lahanat! Gua perempuan kot. Balik keja jam 12 malam apa citer der? Terpaksa gua tebalkan muka mintak tolong colleague lain pulak hantarkan balik. Alhamdulillah, masalah selesai. Auwww, gua panas! Entah apa spesis laki macam ni.
Pastu..pastu..nak dijadikan cerita..office gua ada buat makan-makan the other day. So, boss gua suruh la budak team gua kuar 4 orang. So, sorang amek 2 pinggan la makanan untuk kasi yang tengah buat kerja. Sebab kitorang kuar tuh time peak hours kan. So, gua pun keluarlah dengan yang lain-lain termasuk si Razi neh. Gua dengan yang lain beriya amek makanan and tebalkan muka amek 2 pinggan sebab kesian kat member lain yang buat kerja kan. Pastu, gua tengok-tengok gak si Razi sebab dalam hati jahat gua dah tercetus ayat “Mesti dia amek untuk diri dia jer..mesti punyaa…mesti!”. Jeng! Jeng! Jeng! Jangkaan gua tepat. Masuk office gua sound terus sebab geram.
“Ko amek untuk diri kau je? Selfish gila ko ni”.
Dia pulak dah terkulat-kulat. Hoh, tu laa. Gua dah ingatkan dia dah. Tapi, still.. memikirkan perut dia jer. Tak kuasa mak! Auwww, gua panas! Entah apa spesis laki macam ni. 
Then..then..aritu kan kitorang ada team outing. Makan kat Hartz Chicken Buffet je pun. Pastu my boss bawa wife dia, one of my colleague bawa husband and baby dia. Bayar sendiri-sendiri lah kan untuk orang luar sebab portion kitorang, company yang bayarkan. Nak dijadikan cerita, this Razi datanglah dengan girlfriend dia. Lepas satu team gather depan kedai tu, kitorang masuk and then I realize girlfriend Razi ni takda situ. So, gua tanyalah member lain. Semua cakap tak tau. And then again, rupa-rupanya, this Razi tak bawak girlfriend dia masuk sekali. Dia biarkan girlfriend dia jalan sorang-sorang dalam Sunway Pyramid tu. Dan dia pulak entah berapa kali tambah sambil gelak-ketawa suka-suki hati dia jer. Woi, lahanat! Apa salahnya ko bayarkan untuk girlfriend ko? Ko fikir perut ko je kan? Kalau jadi apa-apa kat girlfriend dia, gua tak rasa dia peduli. Auwww, gua panas! Entah apa spesis laki macam ni.
Whew! Lega sikit dapat luahkan. And for guys out there, please.. I mean PLEASE jangan buat benda di atas ni. Buruk wohhh perangai macam tu. Gua tak kata gua ni perfect. Well, siapalah gua. Tapi lelaki / jejaka sekalian, awak tu pelindung untuk kaum hawa. Tak sepatutnya awak buat benda-benda seperti di atas. A.N.N.O.Y.I.N.G!~

P/S: Razi (bukan nama sebenar).
P/S/S: Office aku kerja shift (UK hours).

Yang Panas (ala-ala hot),
Zana

No comments:

Post a Comment