Nuffnang Ads

26 June, 2014

Goodbye to you

Salam,

*Nanges*

Last Friday, masa gua balik kerja, as usual naik LRT sampai Damai station then amek keta balik rumah. But, ada kejadian berlaku. Jeng! Jeng! Jeng! Masa tu gua nak hantar Eni balik since laluan ke rumah gua memang ada lalu rumah dia. Gua informed Eni tunggu gua then balik sekali as gua bosan memandu sorang-sorang masa balik kerja. Jammed menggila kat Jelatek nun.

Gua siap lalu jejantas from the LRT station nak ke tempat parking. Takdalah jauh mana pun. But as I catwalk nak turun tangga, entah cemana kaki gua tersilap step and I was about to fall to the ground but luckily dua-dua tangan gua zasss je sambar pemegang tangga. Reflex! Haha.

Lutut both rasa sakit and I think takda apa as gua rasa sikit je. Bangla yang nak naik tangga masa tu terkejut. Eni cakap dia nak tolong tapi teragak-agak nak pegang. Malu ada gak tapi lantakkk as I am not the only one yang jatuh dalam dunia ni. Hahaha. Bodoh betul alasan. And then , gua pelan-pelan nak turun bawah and Eni tanya whether I was okay ke tak.

Eni: Ko ok tak ni?
Gua: Ok je. Fon aku jatuh bawah.
Eni: Ok. Aku amek sekarang. *terus turun laju-laju nak selamatkan fon gua plak.*

Masa tu dah terbukak cover belakang phone tu and gua tengok it seems working pretty well sebab gua still boleh nampak skrin. Legaaaa. Then masuk kereta, check lutut gua belah kanan dah lebam sikit. Aaahh, sikit je takkan nak nangis. Gua drive macam biasa sambil layan borak dengan Eni. Sampai kat rumah Eni, I was about to whatsapp my housemate suruh siap-siap as after Maghrib nak pergi kelas Insurans pulak. Then gua realized, phone gua takde coverage at all. Memang takdelah. Gua tanya Eni if dia ada line as kitorang sama-sama pelanggan setia celcom. Eni pulak okay je line dia. Cis! Apa ke hal plak ni. Try tuka simkad dengan Eni pun sama je. Switch on and switch off pun takda line. Damn! Memang sah takda coverage but boleh connect to wifi. Camera is not working at all. Oh, Sony ku sayang.

Gua balik rumah then amek my old phone, Samsung torch light jerr and tuka simkad then there you go. Gua pakai je for few days, yang penting boleh sms and make phone call kan. Kelmarin gua gigih ke Wangsa Walk nak pegi merepair la kekonon. Pekerja tu suruh gua jalan-jalan dulu and come back after an hour. Oh, semalam pun Eni gigih temankan sebab dia busybody nak tau apa nasib phone gua tu. Bahahaha. No! actually, gua yang mintak dia temankan tapi dia pun memang nak berbusybody nak tau gak. Hahaha. Pakej!

After an hour, well well well….datang balik kedai and being informed that nothing else that they can do sebab dah affect to motherboard which obviously I know kalau gigih jugak gua nak repair motherboard, cost tu lebih baik beli phone baru je.

Berakhirnya sesuatu perhubungan. And now thinking to buy a new phone tapi hold dulu lah. Banyak menggila phone kat pasaran tapi menggila jugak nak pilih and nak beli apa plak. Tapi Nexus 5 pun macam menarik. *raised eyebrows* Hahahaha. Lenovo pun quite murah kan. Iskh. Luckily, Kak Boom berbaik hati sangat pinjamkan gua smartphone lebihan yang dia ada sementara gua nak dapatkan fon baru yang entah bila. So sweet of you. Sekurang-kurangnya tak putuslah gua nak berwhatsapp. Hikhikhik.

Goodbye my Sony Xperia L. Your performance was very well while serving me for one year.

Foine. Satu tahun, satu telefon. Cis!

Xoxo,

Zana

No comments:

Post a Comment