Nuffnang Ads

01 July, 2014

Kepala ringan



Salam,

Cemana posa? Dah tuang berapa hari? Haipppp… ini baru masuk puasa hari ke 3, dah nak tuang ke? Unless, if you have good reasons, then go ahead. Anyhoo, gua belum nak cerita pasal posa lagi. Last week, gua decided to cut my hair shot, like really short. After 2 years tak potong rambut, dah la cannot do anything to it pun kan. Rambut gua gugur teruk. Nak buat rebonding takut lagi merosakkan, nak buat curl ke apa, sama je guna chemical depa so gua takut lah lagi teruk. Nak dye pun, fikir banyak kali lagi. So dah lama sangat simpan, gua selalu ikat je la until one day gua notice yang rambut gua dah panjang sangat melebihi tali bra. Uhuk.

Malas nak fikir panjang. Gua tak tau kalau korang cemana, tapi kalau gua takde plak rasa sayang nak potong pendek. Sebab gua tau rambut kan leh tumbuh balik. It’s just the matter of time je la. Gua nak rambut potong layer, depan panjang sket, belakang pendek sampai tak boleh ikat tapi nak layer ade tajam-tajam sikit. Sebab gua pernah potong rambut macam tu and gua sukaaaaaaaaa gila rambut pendek layer. Sesuai dengan gua. So then I went back to the same saloon yang pernah potong rambut gua about 2 years back. Unfortunately, my favourite hairstylist (Chinese girl) dah tak keja situ dah, the management has changed and…and… it is now fully owned by malay. Dalam hati, redho je lah. To be honest, I tak berapa suka malay hairstylist. Especially girl. Kalau dapat mak nyah, gua okay. Or kalau hairstylist tu chinese male pun okay. Berbalik pada tadi, gua tak kata semua, tapi mostly malay girl punya hairstylist kan, lain yang kita mintak, depa suka potong ikut suka hati diorang, or dengan kata lain yang depa fikir sesuai dengan muka kita padahal kita tak suka, sebab muka jadi lebar, dah la muka dah sebesar dulang. Haizzz…

Rambut asal panjangnya macam ni.
Tapi ni cantik sangat, rambut gua messy je and gua selalu ikat rambut.
EXPECTATION.

REALITY
Kehkehkeh… memang la nampak cantik tapi tengokla muka orang tu bujur sireh. Muka gua yang dulang tu tak sireh mana. The hair is nice but it is way too short. Memang nak pendek tapi nak gak libas-libas rambut but now I can’t. kalau layer leh gak libas-libas sikit. Sikit pun jadilah. Erm… gua suruh dia potong rambut depan gua tu panjang lebih hidung. Kalau tak, gua sesuai dengan imej fringe katanya. Eh, tak percayalah. Belakang pun pendek sangat and now lantakkk. Hahaha. Gua beli gel rambut untuk lelaki so boleh strong hold my hair and maintain. Tapi peluh-peluh and tak suka rasa lekit tu. Hahahaha. Ok dah, cerita dah habis. Bye.

P/S: Kepala dah rasa ringan sebab rambut dah pendek kan. Turun 80 kilo. Itu datangnya dari rambut ye... ;)

Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment