Nuffnang Ads

08 July, 2014

Behujung Minggu (Part 1)

Salam,

Hai, dah 10 hari kita berpuasa hari ni. So camane? Dah diajar berpuasa dari kecik lagi takkan tak boleh, ye dok? Alhamdulillah, gua takda tuang puasa lagi. Tuang puasa bersebab maksudnya. Hahaha. Faham-faham je lah kan.

Kan hari tu gua cakap nak reunion dengan kawan-kawan masa study dulu kan, end up gua berbuka puasa dengan Yati and Dila je. Last Friday pun gua berbuka dengan Dila kat KLCC after work. Melayan cerita seram sorang-sorang kat panggung wayang. Hahaha. Dok pejam-pejam mata je la agak-agak ada scene yang terkejut-terkejut tu. Hiks!

Patutnya plan dengan Farah (sefamily) & Emy (sefamily), and gua bawak Dila dan Yati la sekali nak bersteamboat ramai-ramai. Gila lama tak jumpa diorang ni. Masing-masing dah beranak-pinak. Anak Emy gua tak jumpa lagi, anak Farah si Aisyah Hannah dah beberapa kali jumpa. So plan dengan diorang cancel, maka tinggallah bertiga dengan Dila and Yati.

Yati picked up gua kat rumah dalam 5.30pm and terus ke Tawakal Hospital sebab anak buah gua si Adam admitted. Kesian sangat tengok Adam. Muka pucat je, tak larat sebab demam. Tapi gua tau Adam kuat. Bila tengok dia sakit macam tu, sedih pun ada. sebab dia jenis aktif kan. Ni dok terbaring jer and latest update dari kakak ipar gua cakap, siang dia macam okay, bila tang malam dia kesejukan tahap gigil, tapi doctor tak kasi tutup aircond and not even let my sis in law pakaikan anak tudung nak tutup telinga Adam. Kesian. Hopefully Adam cepat sihat. Oh ya, Adam kena demam denggi.

Dila datang picked up gua dan Yati around 6.45pm. Kereta Yati parked kat Tawakal je sebab kami kan dapat flat rate untuk parking, leceh nak naik dua kereta. First destination, nak cekidaut kat Rahman Palace steamboat tapi fully booked. Heh, singgah 7-Eleven nak beli air untuk berbuka dalam kereta dan jom ke Johnny’s steamboat. Sampai Jusco AU2, tengok mostly orang dah habis makan so senanglah kami menyelit. Biasanya gua datang Johnny’s, gua akan amek set tapi Dila kata nak pilih sendiri jer. Semua order Lime Juice and gua order Nasi Goreng Belacan yang memang sedap gilos, dimakan dengan pencicah steamboat Johnny’s tu pulak. Makan ramai-ramai sebab nak menikmati steamboat plak. Huhu. Kang kenyang sangat, sapa nak jawab? Gua agak terkejut sebab total bill Cuma RM66. And thanks to Yati sebab belanja gua hari tu. Semoga kau dimurahkan rezeki, kawan. Amin.

Around 9 pm plak, rodger mak si Luqman, Zeck. Jom ngopi session dekat Taman Melati jer. Memandangkan Luqman demam, so tak dapatlah Luqman join sekali. Makanya mak si Luqman ni jer yang joined. Macam-macam jer cerita keluar. Lawak bila mengenangkan and mengimbas kembali zaman study dulu. Tak sangka masing-masing dah berkerjaya. Tak lama pun lepak, 11pm dah hantar Zeck balik. Harus sedar yang member dah kahwin. Haha. Dila hantar gua dan Yati ke Tawakal semula. Segar lagi mata gua dan Yati masa tu. Makanya jom ke Bukit Ampang (Look out point). Lepak minum sambil menghirup udara malam, bercerita macam-macam walaupun gua dengan Yati rumah takdelah jauh mana (Wangsa Maju dan Kampung Pandan), tapi kepayahan nak berjumpa tu, hehehehe… tu lah bila dah berjumpa macam tak cukup masa nak mengupdate cerita masing-masing.

Yati hantar gua balik jam 2.30am. hehe. Gua dah terbayang nak tidur jer sebab keletihan tapi MK called and ajak bersahur sambil tengok bola. Gua balik rumah dan mandi untuk segarkan diri, and keluar balik pukul 3 lebih nak amek MK di rumah. Just lepak mamak berdekatan and gua Cuma order the tarik and roti bakar. Sempat melayan bola untuk separuh masa pertama sebab rabak rasa mata nak tidur. Hantar MK pulang dan gua balik. Lepas Subuh terus berdengkur. Weekend gua tidak berakhir di situ. Later gua sambung… Hihihi

P/S: Gambar takda sebab gua adalah pemalas.


Love,
Zana

No comments:

Post a Comment