Nuffnang Ads

09 July, 2014

Jejak Kaki ke Bazaar Ramadhooonn

Salam,

Yup, hari ni dah hari ke 11 berpuasa. Kejap je kan? Mesti ada yang dah siap prepare untuk raya kan? As for me, biasa je… prepare ticket nak balik raya, done about few months back. Baju raya pun ada satu je, jadilah. Bukan nak beriya sangat. Spending time with family lagi penting. Nak bercantik-cantik sangat, cukuplah sekadar bersederhana. Tak gitu?

Oh well, semalam balik kerja awal. Hiks! Sebenarnya teringin pulut mangga tapi entahlah mana nak dapat kan, so gua teringat kat Setiawangsa ada satu kedai pulut mangga sedap.  Pulut mangga Bonda namanya. Elok je membelok ke simpang tempat gerai tu, dang!!! Jammed. Hahaha. Malang nasib eden but wonder jugak jammed apa plak ni. Elok ada satu kereta depan gua keluar parking, moh masuk parking and explore.

Keluar dari kereta terpinga-pinga jap, buat about 200 meters away from me, gua baru nampak khemah-khemah kaler biru. Bazaar Ramadhan. Wow! Masa tu tengah lengang so langgar bahu memang takdelah. Belum pun jam 5 petang. Gua jalan-jalan, kebanyakan gerai menjual lauk-pauk, semua gua lalu je sampai ke hujung bazaar. Finally gua just decide nak beli kuih buah Melaka dan ikan salai masak lemak cili api. Start enjin kereta, balik rumah sebelum jammed menggila.

Amazed kan? Gua berbelanja cuma RM6 dan ikan tu la a bit pricey sebab ikan sungai lagipun dan tak sedap. Hurmm… sampai rumah gua masak nasi je and power nap jap. 7pm gua bangun dan panaskan lauk and bersedia nak berbuka puasa sambil melayan drama TV3.

Kuih buah Melaka tu memang power la. Pentamak beli sampai RM2. Ekekeke. Padahal makan separuh je. Kekonon nak repeat malam, takda maknanya. MK called ajak pergi Puchong nak amek barang moto katanya. So, gigih keluar and temankan. Balik singgah supper and gua makan roti canai je and teh tarik. Sampai rumah around 1am and tidur terus. Sahur terjaga 5.20am and gua minum Yakult sebotol. Nak baring kejap la sangat sementara Subuh katanya. Sekali 8 am, melompat gua bangun nak bersiap gi kerja. Hahahaha. Adoilaaa…

Anyhoo, petang ni gua rasa nak cari balik pulut mangga idaman. Tapi takdelah sampai ke bazaar. Gua macam ada perasan kedai makanan pantai timur semalam. Hari ni gua nak berhenti and tanya. No beli-beli lauk for today. Gua dah keluarkan ayam pagi tadi. Tapi takda idea nak masak apa. Hiks!


Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment