Nuffnang Ads

04 July, 2014

Berapa hari dah puasa...

Salam,

Hiks.. dah hari ke 6 berpuasa… Alhamdulillah, everything seems fine je to me. Banyak bersederhana (kot). Sepanjang 5 hari lepas gua tak jejakkan kaki langsung ke Bazaar Ramadhan. Belum ada hati lagi nak jejak. Dua hari pertama berpuasa gua berbuka di luar, teringin sup tulang. Kerinduan pada masakan bonda mungkin. Sup tulang paling sedap mak gua buat, ada cili kicap. Sodap dimakan bersama nasi putih mahupun bihun. Hurm. *lap ailio

Hari ketiga, gua gigih balik awal dan keletang keletung di dapur memasak carbonara. Memandangkan Kak Boom ada, maka cukuplah carbonara itu untuk 3 ke 4 orang makan. Spatutnya guna fresh milk tapi masa beli groceries minggu lepas, gua sebenarnya tersilap mencapai full cream milk. Boleh je, gua try adjust, kuah dia tak terlalu pekat dan tak jugak terlalu cair. Ehem, licinnn. Tak sempat bertemu sahur. Alhamdulillah.

Hari ke empat berpuasa, teringin lauk bujang. Haha. Sambal sardin and telur dadar. Cili kicap is kewajipan yang ada ye. Lynn teringin nasi lemak kerang and keluar menapau je. Senang. Gua sampai rumah, tertidur sampailah Lynn kejutkan tanya gua jadi ke nak masak. Of cozzz la jadi. Dari tengah hari terbayang sardine. Hahaha. Zasss bangun and by the time azan je siap telur dadar, sardine and cili kicap. Me is happy. Licinn jugak. Alhamdulillah.

And semalam, memandangkan kawan Korea yang kenal kat Langkawi haritu datang KL, so marilah mengajak makan bersama-sama. Balik kerja, rehatkan badan dan marilah keluar mencari air untuk berbuka dalam kereta. Tunggu punya tunggu, Chan datang dengan kawan dia, Wan dan Elias, student Lim Kok Wing. Yang ni pun Chan kenal masa kat Langkawi. Moh la ke Sukhumvit di Kampung Baru. Ergh, dia punya siakap stim limau, perghhhh… so sedappp!!! Lepak makan siap desert pulut mangga and pulut durian lagi, share ramai-ramai. Telan lio, dapnye…

And today, dah plan dengan Dila nak berbuka sekali. Haruslah si kepochi Kak Boom join sebab dia tumpang gua pergi kerja pagi tadi. Kena gak follow, tak jauh pun maybe lepak KLCC je or paling-paling pun cari bubur berlauk kat Kampung Baru. Ahh, sedapp! Hahahaha. Tapi nak spend time dengan kawan-kawan lama kemain susah. Sometimes, rindu tapi tak berkesempatan nak jumpa. Dapat jemputan berbuka dari kawan-kawan masa kat U weekend ni, but laterlah cerita sebab tak confirm jadi ke tak. Kalau jadi, adalah gua cerita later.

So korang, walaupun a bit terlambat tapi better late than never kan. Selamat Menjalani Ibadah Puasa dan semoga kita semakin menjadi umat Islam yang baik dan sentiasa dalam keredhaanNya. InsyaAllah. Amin.


Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment