Nuffnang Ads

12 June, 2014

After so long, sista!

Salam,

Sedar tak sedar, dua bulan lebih jugak la blog ni gua biarkan. Kenapa? Busy sangat kah? Ada masalahkah? Haha, takpe. Biar gua simpan je dalam hati sanubari. Ecehwahhh… banyak je gua rasa nak luahkan yang terbuku dalam hati tapi abaikanlah.

Kebelakangan ni, kerja normal je, tak heavy dan tak jugak light sangat. Cuma keinginan hati ni nak berjalan dan travel all around the world semakin membuak-buak. Apa yang stop gua dari buat semua tu? Of coz la, money. Kena membuat tight-budget untuk diri sendiri. Somehow, plan untuk tahun depan dah ada. gila kan. Awal-awal lagi gua dah buat plan. Have to la. Kang financial constraint. At least for now gua boleh la buat kira-kira. Survey here and there. But nothing much pun la nak di surveykan since apa yang gua plan tu semuanya dalam Negara. Hehe. Amboii, pandang rendah sangat nampaknya. But NO. gua bangga kot.

Owh, bulan lepas (May) gua jalan-jalan ke Langkawi dengan housemate gua, Lynn and my bff, Kak Boom. Plan asalnya nak ke Koh Li Pe but since Lipe tengah monsoon, marilah duduk diam-diam di Langkawi je. Seronok gak. Banyak experience baru. Memang gua suka sangat especially when you get to know new people. That’s one thing that I like about travelling. Gua ni kan jenis berat mulut, atau kata pepatah, jenis “malu bertanya, sesat jalan”. Hahaha. Itulah gua. dah, kalau cenggitu, matilah gua nanti kalau travel secara solo. Manjang sesat je la but thanks to technology. GPS kan ado. Hahahaha. Eh, cakap nak riak sangat ni dah kenapa. Ok, entri tu nantilah gua up kan, but nothing much lagi pun. Mostly korang pun dah sampai Langkawi dan have the idea la kan? Tengok tahap kerajinan. Tadi macam berjanji nak cakap ni tengok tahap kerajinan plak. Apa-apa je lah cik Zana oiii. Haha.

A week after balik dari Langkawi, gua pergi Penang plak. Haha. Berjalan je la keja ko! Pergi Penang haruslah drive dan sakai-sakai naik bridge baru. Panjangnya ya hampunnn, 17km if I’m not mistaken. Dari KL berdua je dengan bapak gua, dan berjanji temu dengan mak gua and family abang gua di sana, diorang gerak dari Kelantan sebab ada kenduri. Such a fun journey berdua dengan bapak gua tau. I like it lah dan banyak yang we shared story together. All the laughter, the nasihat, the memories especially, I will keep it on my mind. Haha, nak emo dah kenapa gua ni. Anyhoo, yang ni pun if tahap kerajinan tahap dewa-dewa, gua  blanje entri Penang ok? But still, Penang pun korang tak heran kan. Hahaha. Gua pernah cerita pasal trip Penang dulu kot. Eh, ke gua tipu? Gigih korek. Nah, sila klik SINI. Itupun cerita pasal makan je. Korang layankan je lah. Hahahaha.

Nanti slowly gua akan cerita eh. Nak amek spirit mengupdate. Tarik napas panjang-panjang. Hembus. One more, tarik panjang-panjang…ok, wait, I will use the word, tarik napas dalam-dalam instead of panjang-panjang as it sounds more suitable kot. Ke tak? Tak kisahlah…. Eh,dah boleh hembus and this entry has come to end.


Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment