Nuffnang Ads

24 June, 2014

“Mereka tidak tahu kesempitan hidup saya!”

Salam,

Sekarang kecoh pasal adik OKU, Mohd Firdaus yang dijumpai dalam sebuah rumah di Nilai. Kesian, itu ayat pertama keluar dari mulut gua. Sumpah kesian sangat kat adik tu. Kurusnya ya Allah. Gua ni yang hari-hari terlebih makan, sometimes ada juga buat pembaziran tak habis makan, or kadang-kadang tak sedap, tak nak makan. Insaf jap. Gua tau bukan gua je. Korang pun macam tu kan? Eleh, sesuci embun pagi sangat nak menidakkan dalam hati. Huhuhu. Kalau tak ngaku pun, gua mana tau, ye dok?


Berbalik kisah adik ni, gua adalah jugak baca perihal adik ni. Dari gambar dia sihat walafiat, sampai kurus macam tu. Punca dia dikurung? Entahlah. Mungkin mak dia ada alasan sendiri. Oh, ya! “Mereka tidak tahu kesempitan hidup saya!”. Yes, makcik! Saya tak tahu “kesempitan” hidup makcik tapi kalau ada sedikit usaha dari makcik, mungkin Firdaus tak kurus kering macam tu. Dengan anak letak dalam bilik kotor. Kucing gua pun duduk selesa kat rumah. Taik sampai naik atas rambut, baju reput, seluar pun takda. Gua tak boleh nak imagine berapa lama adik Firdaus terkurung dan melalui kehidupan macam tu. Kesian Firdaus.


Dan dari gambar juga tidak menunjukkan kesempitan hidup mak dia. Elok je badan mak dia berisi, adik dia pun berisi, baju masing-masing elok je. Kenapa buat Firdaus macam tu? Semalam gua bzbody sket and bukak FB mak kepada adik Firdaus ni. Erm, siap ade kereta, siap main Candy Crush level dah banyak, dan yang kelakarnya mak dia dok lah share pasal orang yang dera anak kat wall dia. Hmm… agak-agak mak dia dok share pasal orang lain, dia sedar tak apa yang dia lakukan pada anak dia sendiri? Kesian Firdaus.


Haaa! Ini lagi satu bangang tahap dewa. Gua tak tau kalau ni fake account ke apa, tapi tetaplah dia ni spesis p**imak. Yang buat ayat ni pun macam haram. Sakit hati gua. Sakit mata gua baca (tapi nak gak baca). Huhu.

Dah lah, makin lama rasa makin annoy plak. Anyhoo, let’s pray for the best for adik Firdaus, okay? Gua tau lu prihatin, gua pun. :)


Xoxo,
Zana

No comments:

Post a Comment