Nuffnang Ads

19 November, 2012

hujung minggu dengan aktiviti ringan

Salam,

Hi readers! Hujung minggu lepas, gua sebenarnya takda apa-apa aktiviti yang dirancangkan. Yes, I'm a last minute person. Jumaat gua balik awal dari kerja. Mood serius malas gua tahap melampau, so tepat pukul 6 gua dah keluar dari opis and terkedek-kedek ke LRT. Sampai je rumah, gua tengok gelap semacam. Damn! Teringat kes pecah rumah hari tu. Meliar mata gua pantau keadaan sekeliling sebelum bukak kunci mangga kat pagar. Pantas pulak kaki gua melangkah nak masuk rumah, tak sabar-sabar nak buka lampu. Terus gua sms Yuni (housemate). Yuni balik rumah makcik dia, budak-budak baru 2 orang tu balik kampung. Roommate Yuni si Ana katanya akan balik kerja lewat. Dalam hati, legaaa sebab ada jugak yang menemani gua malam tu tidur, walaupun tak sebilik. Gua tak berani nak berkurung dalam bilik sebab kang apa-apa jadi kat luar, gua tak dengar. Seluas-luasnya pintu bilik gua buka, dan gua keluar masuk ke dapur nak buat laundry. Pastu, saja buka kipas kat ruang tamu tu paling maksimum, sebab gua nak kipas tu mengibar-ngibarkan langsir kat sliding door, jadi orang yang lalu rumah gua kat luar nampak la ada orang dalam rumah, dan perompak pun tak berani datang pecah. Haha.. Serius bodoh gila gua rasa, tapi mampuslah. Sekurang-kurangnya gua usaha nak mengelakkan kejadian buruk berulang kan. Gua tidur pukul 2 pagi sebab nak pastikan si Ana tu balik, tapi tak balik-balik gak. Tawakal gua tidur je. Esoknya pukul 9 pagi bangun terus keluar nak tengok ada tak moto si Ana, tapi takda. So, confirm gua sorang kat rumah semalam. Cis!

Gua dah jemur baju siap-siap, pastu gua bosan. Gua main-main whatsapp dengan Aina. Dia pun tak buat apa hari tu sebab husband dia kerja. Gua ajak dia lepak. Aina dah pregnant 5 bulan, comel je nampak perut dia. Aina datang tengah hari kat rumah gua terus cari tempat lunch dekat-dekat je dengan rumah gua. After lunch, balik rumah gua dan bersembang tak hengat sampai pukul 5.30, Aina balik sebab husband dia pun nak balik kerja dah. Hehe. Sunyi balik. Gua lepak ruang tamu and layan cerita kat Astro, takda yang menarik, gua dah bosan. Gua amek penyapu, terus sapu satu rumah. Siap mop. Puas hati tengok rumah bersih. Tapi baru pukul 7, arghh.. Gua dah bosan balik. Hati gua berkeras tak nak keluar jugak. Paling-paling just kuar pergi tapau je laa. Ya! Gua malas memasak sebab gua sorang. Rugi masak untuk sorang je makan. Baik beli. Tapi, masak maggi takpe. Hehe.

Gua siap-siap nak keluar, kebetulan member gua si Anip ajak dinner sekali. Nasib baik si Anip ni duduk area Wangsa Maju je, so gua janji nak jumpa kat kedai Nasi Ulam pukul 8.30. Gua order mi goreng je pun. Pas makan, gua baru teringat makanan kucing dah nak habis. Cepat-cepat gua minta diri and bergegas ke Giant Melawati. Selamat duit makan dinner sebab Anip belanja. Thanks Anip!! Cadangnya nak beli makanan kucing je. Tapi, perempuan tetap perempuan. Buah ciku, buah mangga dan siap air Vitagen gua sauk. Sampai kaunter, nampak coklat Cadbury, tiba-tiba terbayang nak makan depan TV, sauk sekali. Cis sangat!  Sampai rumah, gua layan Anugerah Industri Muzik ke 19 yang dah separuh jalan. Baring-baring depan TV, feeling sesangat time takda orang kat rumah. Si Ana tu pun tak nampak batang hidung. Lantaklah. Gua dah berani sikit sebab dah duduk sorang malam sebelumnya. Gua layan TV sampai pukul 1am, masuk tidur sebab esoknya nak bangun awal.

Sepatutnya ahad gua follow si Zaza ke kelas make up, so seawal 8.30 am gua dah bangun and masak maggi sebab takut lapar kat kelas tu nanti. Gua buat air nescafe dan potong buah ciku. Feeling mat saleh gittew amek caffein dan makan buah. Haha. Patutnya gua follow Zaza untuk menjadi model Puan Zaza di kelas make up yang dia attend, tapi tak jadi, sebab Zaza pun tak pergi. So, gua lepak rumah layan Melodi and nak tunggu keluar belah petangnya dengan Zaza, nak ke Kota Damansara makan makanan Thai yang kitorang beli voucher di Groupon. Dah postponed 2 weeks nak gi makan tapi tak pergi. Haha. Tapi, gua dah mula muak tengok TV, gua layan Whatsapp dengan kawan-kawan. Si Eni pulak kebetulan kat rumah kawan dia kat Setiawangsa, dia ajak gua pergi layan arked games, tapi gua takut nanti gua lambat pulak nak keluar dengan si Zaza, padahal awal lagi masa tu. Kalau melayan arked games ni, lama pun takpa nak spend time situ sebab memang layan wohh. Gua keluar ke Petronas nak isi minyak dan beli air bateri untuk kereta gua dalam pukul 2. Pukul 4, dapat sms dari Zaza pulak kata dia baru sampai Shah Alam attend akikah saudara belah husband dia and mungkin tak dapat pergi dengan gua makan makanan Thai. Pastu dia kata nanti confirmkan balik. Pukul 5 lebih baru dapat sms dari Zaza kata memang tak sempat. Kecewa. Gua bosan sebab satu hari tak buat apa-apa. Plan tak jadi sepanjang hari. Gua call Eni ajak main arked games. Kebetulan Odiq plak call gua ajak makan. Gua suruh Odiq amek Eni and pastu amek gua kat rumah.

Sementara menunggu, gua isi air bateri kat kereta gua. Habis sebotol. Huh! Bahaya betul. Kering air bateri gua. Hari tu servis apsal diorang tak isi erk? Nasib baik gua pergi beli masa tu dan terus isi. Odiq datang dia bawak kitorang lepak makan kat medan selera kat Ampang. Dia tak nak join main arked games. Kanak-kanak katanya. Ah, lantak.. Janji gua enjoy. Haha. Dia hantar gua dan Eni balik ke rumah gua. Gua amek kereta dan pecut pergi Wangsa Walk. Habis belasan ringgit membeli token, gua hantar Eni balik ke Setiawangsa, dan gua terus ke rumah. Puas. Dapat main arked games. Hehe.

Yang Benar,
Zana

No comments:

Post a Comment