Nuffnang Ads

23 November, 2012

F.I.I.L

Salam,

Tertanya-tanya apa itu F.I.I.L? Kehkehkeh... Jeng! Jeng! Jeng! Friday I'm In Love (F.I.I.L). Gua memang suka hari Jumaat neh. Jumaat kan penghulu segala hari, di samping hari terakhir bekerja setiap minggu. Seronok kan? Tapi Jumaat juga merupakan hari yang panjang selalunya. Sebab? Sebab lu dah tak sabar-sabar nak habiskan waktu bekerja la derrr... Betul?

Gua minggu ni tak banyak menghabiskan waktu di rumah seperti sebelum ni. Ingat tak hari tu gua isi air bateri kat kereta gua? Tahu tak esoknya tu bateri kereta gua terus kong? Haiyok, tak boleh berfikir masa tu sebab otak penat bekerja and gua start enjin kereta tapi tak boleh plak. Try banyak kali still tak boleh. Memang gua pasti bateri kong. Padahal gua nak gi tapau je pun pas balik kerja. Lapar. Gua masuk rumah masak maggi. Haish, maggi lagi. Minggu yang paling banyak gua makan maggi setelah sekian lama. Lama ke? Lama la jugak kalau dah hampir setahun tak makan maggi. Betul?

The next day tu baru gua ingat nak pergi tukar bateri kereta gua. Masa on the way balik kerja, dalam bas si Yati call. Gua terus ajak pergi teman gua cari kedai sebab gua tak berapa familiar dengan kawasan tu lagi. Luckily si Yati available and terus pecut amek gua kat rumah. Pusing-pusing kawasan tu dapatlah satu kedai ni siap charge gua RM200 termasuk upah etc. Lantaklah. Gua malas nak cari lain padahal gua rasa boleh dapat lagi murah. Lagipun gua mintak tolong kat Yati, kesian plak nak demand lebih-lebih. Orang dah tolong pun kena bersyukur, so jangan demand. Janji masalah selesai. Betul?

Rabu malam gua balik kerja, rasa malas nak masuk rumah. Start enjin kereta, terus keluar. And baru terhegeh-hegeh nak capai telefon terus call abang gua. Rindu plak kat Adamaya (Adam & Maya) - anak-anak buah gua. Kebetulan abang gua pun nak keluar makan dengan anak bini dia, gua join je. Makan free, abang gua belanja. Alhamdulillah. Saaaaave!~ Lepas makan Adam sibuk ajak gua ke Pustaka Rakyat (kedai buku), nak beli buku katanya. Abang gua dan kakak ipar gua nak pergi gunting rambut si Maya. So, gua layankan Adam dan bawak dia ke kedai tu. Haishh, kanak-kanak ribena Adam ni, rambang mata tengok buku. Yang tak menahannya, sibuk nak beli buku Origami, tapi dalam bahasa cina. Hahaha.. Tak menahan gua gelak, gua pun tak reti baca tulisan cina, dia over kata nak buku tu. Aduh, Adam Adam... Gua carikan buku Origami dalam bahasa yang difahami. Pujuk dia amek yang gua pilih. Ah, kanak-kanak 5 tahun, setujukan je yang gua pilih. Janji Origami. Hehehe... Pastu gua pilihkan buku untuk dia belajar. Yerlaa, sekarang memang cuti sekolah tapi dia ada reading class kat sekolah dia. Suka dia buku tu sebab tebal. Yer, dia suka buku tebal. Abang gua call tanya gua kat mana sebab dia dah habis gunting rambut Maya. Gua suruh dia datang Pusatak Rakyat. Niat gua nak belikan buku-buku tu untuk Adam. Tapi, dah papa si Adam ni datang, dia amek terus bayar. Super saaaaaave!~ Betul?

Semalam pulak, balik kerja sekali dengan colleague gua. Sembang-sembang dalam LRT, si Muni kata bosan, then we decided nak pergi Wangsa Walk. Tujuan gua? Arked gamess. Yeargh! Kebetulan si Muni duduk dekat Wangsa Maju. Gua balik rumah, mandi and bersiap terus keluar amek si Muni. Terus ke Wangsa Walk, makan A&W, lama tak makan wohhh. Huhu. Layan Root Beer float double scoop, owh, nikmat dunia... Gua heret si Muni ke arked games. Yer, drum cina semestinya kami main 2 kali. Melayan keseronokan berganda, main games yang menari tu, lagu K-Pop. Dahlah dia letak benda alah tu kat depan pintu masuk, tapi tebalkan muka, walaupun tak pandai menari, kami cuba juga tapi asyik , "YOU FAILED!". Demmit! Belakang ada beberapa makhluk memerhatikan. Kehkehkeh. Lantaklah. Janji gua had fun masa tu. pastu tak mungkin jumpa dah. Ye ke tak mungkin? Ahaks~ Ada beberapa games gak gua main semalam, habis RM10 membeli token. Yes, gua sorang RM10. Keseronokan tiada bandingan gua rasa masa main kat arked games. Muni boleh dikatakan first time dah teruja nak main lagi. Hehe.. Yebbaa. Pasni ada geng dah nak main arked games.

See? Betapa tak keruannya gua duduk rumah minggu ni. Weekend tak tau lagi apa plan gua. Kan gua kata gua jenis last minute person?  Paling tidak, gua duduk rumah layan movie je. Tak pun, ke Wangsa Walk lagi. Eh? Huhu. Walaupun sorang, gua layankan jer sorang-sorang.

When I was a kid I thought I wanted all the things that I haven't got (green day),
Zana

No comments:

Post a Comment