Nuffnang Ads

20 November, 2012

Freedom for Gaza

Salam,


Aminn....

Gua memang sengaja meletakkan gambar di atas sebab gua nak setiap orang yang membaca gambar atas ni gua nak dia berdoa sekali untuk rakyat Gaza. Sekurang-kurangnya itu yang gua boleh bantu.

Bila gua baca cerita pasal rakyat Palestin di Gaza, hati gua sebak. Gua dapat bayangkan penderitaan mereka dan hari-hari yang mereka lalui. Syukur alhamdulillah kita masih diberi kebebasan di negara sendiri, itupun kita masih merungut dengan kehidupan seharian kita.

*gambar ihsan Google*




Pilu hati gua bila melihat gambar-gambar penduduk Palestin. Bergenang air mata mengenangkan nasib mereka. Kanak-kanak yang tak berdosa turut menjadi mangsa. Kejamnya Israel terhadap mereka, membuatkan gua tertanya-tanya, tiadakah simpati di hati mereka? Ada banyak lagi gambar yang gua sendiri tak sanggup nak share di sini. Terbayang-bayang di ruang mata gua gambar-gambar hasil kekejaman rejim Zionis.

Apa yang kita boleh lakukan? Bagi gua, join kempen-kempen yang ada secara online. Contohnya di laman-laman sosial seperti Facebook, Twitter, dan macam-macam lagi. Gua sendiri sudah menukar profile picture di Facebook gua bagi menyokong kempen untuk membebaskan penduduk di Gaza. Hentikan semua kekejaman dan serangan ke atas mereka yang tidak berdosa.




gua pilih ni sebagai DP gua di Facebook.
Juga, ada diantara kita yang menjual barangan sambil menderma untuk tabung Palestin. Dan gua sendiri dalam perancangan untuk membeli sambil menderma T-shirt bawah ni. RM10 akan disalurkan ke tabung Palestin. 


Insya-Allah, semoga kita sama-sama memperolehi pahala hasil amal jariah kita membantu sesama umat. Amin..

Freedom for Gaza,
Zana

No comments:

Post a Comment