Nuffnang Ads

10 July, 2013

Salam Ramadhan

Salam,

Wahhh waahhh waahhh.. sana sini jer gua tengok blog update mngucapkan selamat berpuasa, dan tak kurang juga belum habis 1 hari berpuasa dah share pic makanan. Menciii taw! Gua dah lah terduga hari ni. Hahaha. Tapi takpe. Office gua boleh balik jam 4 ptg, yeahoooo. Semangat gua bangun awal pagi nak masuk kol 8am. Takpe, janji balik awal.

Owh, semalam gua lepak umah MK, saja menjenguk maknya sambil makan durian. Adei, dapnya durian. Sembang-sembang kejap, maknya si MK minta diri nak naik bilik nak mandi. Gua lepak dengan MK sambil melayan movie dalam lappy dia. Gua ingat nak balik rumah awal, konon-kononnya sebab nak bangun awal kan, almaklum bulan posa masuk kol 8am, then si MK dok la menahan gua lepak duluuu. Ok, kita turutkan.

Rupa-rupanya dia nak masakkan gua nasi goreng. Waaahhh, terharuuu. Gigih taw masak malam-malam sebab nak kasi gua sahur walaupun more to supper. Hahaha. First time taw rasa air tangan suami  buah hati. Yang menyampahnya, baru suapan pertama, tak kena lidah lagi nasik tu dia dah cakap, "Ye laaaa, tak sedapp. Orang tak pandai masak." Eh eh, tiba-tiba sentap padahal gua tak sempat lagi merasa apa-apa kat lidah. Hahahaha. Pastu gua pujilah sedap, siap tambah 3 kali okay. Adeh, kenyang perut. Walaupun kurang masin jer, tambah sikit garam, then perfect la nasik tu. Tapi, tak berani nak cakap, ye laa, gua tak cakap pape, dia dah sentap. Demm. Baik gua diamkan and puji-puji nasi goreng dia sedap, siap request nanti lain kali nak suruh masakkan lagi. Tapi entah, gua okay jer makan semalam sebab kesedapan terasa or mungkin dipenuhi kasih sayang si pembuatnya? Hahahaha... *muntah ijau*

Last-last gua balik jam 1.30pagi okay. Gua paksa suruh hantar. Hehe. Dah lewat and then gua dah mengantuk. Bahaya drive, then balik siap-siap kunci jam konon nak sahur dengan air masak jer kan. Hahahaha, takda maknanya. Terlajak terus.

Owh, gua kena akhiri sekarang entry ni, tiba-tiba ada hal. Papepun korang, gua ucapkan selamat menjalankan ibadah puasa. Maafkan sekiranya blog gua ada tercaci, termaki, terguriskan hati dan perasaan korang. Okay. I love you all my silemt readers. Waaah, feeling sangat. Tata.

Saya berpuasa juga,
Zana

No comments:

Post a Comment