Nuffnang Ads

12 March, 2013

Mimpi yang Tak sempurna

Salam,

Selalunya dalam mimpi nak aje mimpi yang indah-indah kan? Tapi semalam gua apa ke motip mimpi yang tak sempurna. Cehwah. Alaaa, mimpi kan mainan tidur? So, let’s bercerita pasal mimpi tak best. Tak suka okay.. tapi nak cerita gak.

Al-kisahnya, semalam balik kerja gua pergi dinner dengan Zaza. So masa dinner tu, macam-macam lah cerita keluar, and gua banyak bercerita pasal gua dan ehem-ehem laa kan. Dah 2 hari tak contact, so rinduuu tapi ego punya pasal, masing-masing tak contact. Ada perselisihan faham sikit. Jadi, gua pun berceritalah kat Zaza kemungkinan dan assumption bodoh gua. hahaha. Zaza punyalah nak positifkan gua kata, think positive, DO NOT assume, bla.. bla.. bla.. ok, gua terima dan tak berfikir.

So, balik tu, around 8pm sampai rumah, gua mandi and selesaikan apa yang patut, then let’s tidur. Haha.. gila semangat nak tidur kol 9pm dah tutup lampu bilik sambil main-main sms dengan kawan-kawan. Before 10pm, gua dah terlelap dan jeng… jeng… jeng… mimpi pun bermula. Tak suka! Tapi nak cerita gak.

Semua apa yang gua assume kat Zaza tu, semua keluar dalam mimpi. From A to Z. argh, macam bodoh je rasa. Rasa macam real segala-galanya. Then, tiba-tiba hujung mimpi tu si ehem-ehem cakap, “Inikan mimpi je. Jangan percayalah.” Aik, gua sentap gak masa terjaga. Rasa macam real. Capai phone, tengok dah 2am. Terus call dia, tapi tak jawab. So, gua tak nak ganggu then biarkan je lah. Try tidur balik tapi tak boleh. Haha, susah hati yang bodoh. Benci. Pastu, menyampah siap rasa nak nangis. Pastu, tertidur dan mimpi lagi, tapi mimpi lain plak.

Gua semalam sexcited lah bercerita dengan Zaza nak balik kampung this April kan. Sekali dalam mimpi tu, gua memang dah kat kampung, siap bapak gua masa tu pakai baju melayu siap kain pelikat dan suasana dalam rumah tu takda orang, tapi macam ada majlis. Gua sampai-sampai di kampung, tiba-tiba my-ex punya family sekali ada dengan rombongan kata nak masuk meminang, siap dah pakai baju melayu, kata nak terus kahwin. Hoi! Seram mak!! Gua nangis-nangis kata taknak, tapi dia yakinkan gua bahawasanya dia adalah my current ehem-ehem. Hoish, gua perati muka, sejibik muka my-ex. Aaaaa… tak mau!!! Pastu, siap gua plak dah pakai baju kahwin and konon-konon nak di’akadnikah’kan. Benci jugak! Tak suka mimpi ni. Konon-konon gua discuss dengan ex gua tu la cakap kita bersabar dulu, tunggu 6 bulan. Aik?? Kenapa 6 bulan? Sebab ada babak dalam cerita Adam dan Hawa tu masa family si Johan masuk meminang Hawa tu, mak Johan kata bagi masa 6 bulan. Muahahaha. Benci! Terjerumus dalam mimpi terus. Amek, 6 bulan katanya. Bangang sungguh! Gua marathon cerita Adam dan Hawa tu je weekend lepas. Tapi, still tak khatam lagi. Haha. Lepas cakap tunggu 6 bulan tu, terus habis mimpi. So, tak jadi kawen. Fuuuhhh!!!

Bila gua terjaga je, dah 6am. Puas tidur, golek-golek sampai terlelap and takda mimpi sampai jam bunyi 6.30am and terus bangun. Rasa syukur gila semua tu mimpi jer. Haha. Tak faham motif mimpi macam tu. Semua berkaitan dengan soal hati dan perasaan. Apakah???

Oklah, tu jer. Sekian.

Dream catcher,
Zana

No comments:

Post a Comment