Nuffnang Ads

04 August, 2014

After Raya

Salam,

Alhamdulillah, gua dah selamat pulang ke KL. Dah pun memulakan rutin dan tugas harian di pejabat. Sekejap je 11 hari berlalu. Balik ke kampung halaman, melepas rindu dengan keluarga yang tercinta. Huhu. Perjalanan gua syukur Alhamdulillah, Selamat.

Nak bercerita pasal raya, takda menda nak diceritakanlah. Sebab straight 5 days since raya pertama tu gua kena gastrik. Hahaha. Sedeh! Tapi adanya keluarga di sisi, terasalah diri ini dikasihi. Naaakk jugak anje-anje shkett. Kikiki.

Tapi raya kali ini sangat bermakna. Entri yang gua post sebelum gua berangkat pulang ke kampung hari tu, kan kata tak berapa rapat dengan rakan-rakan di sana, tak berapa mesra katanya. Walaupun tak berkesempatan berkunjung ke rumah rakan-rakan dan saudara-mara dek kerana serangan gastrik, perancangan Allah SWT itu adalah sebaik-baik perancangan sebenarnya. Jemputan gua dengan meng’inbox’ mereka di FB untuk meraikan perkahwinan kakak gua Sabtu lepas, walaupun tak ramai yang hadir, tapi mesej yang dihantar menjadi pengerat silaturrahim. Alhamdulillah.

Tercetus idea nak create WhatsApp group. Nak imbas kenangan zaman sekolah, memang banyak cerita gila sampaikan gua sendiri tak percaya tingkah laku masing-masing di zaman kanak-kanak. Zaman sebelum akil baligh. Hahaha. Bila dapat keep in touch semula, memang syiok lor. 80’s babies semuanya.

Oklah, dah takda idea. Kerja menimbun, almaklum first day masuk opis after looonnnggg holiday kan.

Xoxo,

Zana

No comments:

Post a Comment